heelg

Hejsan allihopa! Äntligen är det ju helg, så himla skönt. Jag skrev ingenting igår för jag orkade inte, haha :) Men i alla fall så hände det en sjuk grej igår med mellis (hunden). Hon fick typ som ett epilepsi anfall (precis när hon satt brevid mej också) och hennes tass såg jätte konstig ut sen hennes huvud, så jag sprang och låste in mig i badrummet, för det var så himla läskigt! Sen så gick mamma dit och hon hade tydligen rest sig upp, sen gått rakt in i en vägg, 'svimmat' och så såg man hennes ögonvitor. Sen bärde mamma och min bror in henne till sovrummet och sen var hon helt som vanligt igen efter typ 10 minuter!

Mamma trodde först att det var en fästing som spridit med sig någonting till mellis, eller ett epilepsianfall men sen sa pappa att hon ätit choklad typ 7 timmar tidigare, och att det tog väldigt lång tid innan det kom in i blodet. Får hoppas att det bara var chokladen, för jag vill inte att hon får sånt anfall igen!

finafina mellis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kryssa i rutan om du vill att dina uppgifter ska sparas till nästa gång du kommenterar någons blogg.

Vad är din E-post adress?: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0